Die aktuellen Kunstangebote der wichtigsten Auktionshäuser weltweit.
Tausende Kunstauktionen pro Jahr mit hunderttausenden Werken! Wer als Kunstsammler nichts verpassen will, muss sehr viel Zeit investieren - oder das Team von Auction Spotter für sich arbeiten lassen!
Entdecken Sie bei uns Angebote zu Ihren Lieblingskünstlern - auch an Orten wo Sie diese nie gesucht hätten.
Lassen Sie sich von unseren kuratierten Suchen inspirieren, profitieren Sie von individualisierten Vorschlägen. Speichern Sie Ihre Suchen und Lieblings-Kunstwerke.
Lithograph. Ebner/Gabelmann 598 L. Dube L 199. Signed, dated and titled. From an edition of 5 copies. On wove paper. 50.7 x 27.9 cm. Sheet: 62,2 x 41,5 cm. [AM]. - Of utmost rarity: one of just five known copies. - Self-portrait of the artist obviously with a toothache. - From the last year of the "Brücke". - Other copies of this print are in the National Gallery, Washington, the Staatliche Kunsthalle, Karlsruhe, and the Brücke-Museum Berlin. LITERATURE: Heinz Spielmann (ed.), Die Maler der Brücke. Sammlung Hermann Gerlinger, Stuttgart 1995, p. 201, SHG no. 252 (with illu.). Hermann Gerlinger, Katja Schneider (eds.), Die Maler der Brücke. Inventory catalog Hermann Gerlinger Collection, Halle (Saale) 2005, p. 196, SHG no. 440 (with illu.).
Schleswig-Holsteinisches Landesmuseum, Schloss Gottorf, Schleswig (permanent loan from the Hermann Gerlinger Collection, 1995-2001). Kunstmuseum Moritzburg, Halle an der Saale (permanent loan from the Hermann Gerlinger Collection, 2001-2017). Buchheim Museum, Bernried (permanent loan from the Hermann Gerlinger Collection, 2017-2022) Erich Heckel. Einfühlung und Ausdruck, Buchheim Museum, Bernried, October 31, 2020 - March 7, 2021, p. 208 (with illu).
Galerie Schweinsteiger, Munich. Hermann Gerlinger Collection, Würzburg (acquired from the above in 1990, with the collector's stamp, Lugt 6032)
In good condition consistent of the age. Margins with pale isolated stains and isolated kinks and handling marks. Edges with a few small splits that were experetly restored, isolated superficial paper losses. Upper half with a horizontal crease. Upper margin withh mounting stripes, slightly visible on recto.